Powrót do formy po ciąży

Powrót do formy po ciążyPrzyjście na świat dziecka to bardzo radosne wydarzenie. Niestety ciąża może pozostawić niezbyt przyjemne pozostałości, w tym kilka lub kilkanaście dodatkowych kilogramów. Zbędne kilogramy po ciąży to jeszcze nie tragedia i nie stanowią powodu do paniki. Bezpośrednio po porodzie brzuch nigdy nie wygląda dobrze. Potrzeba czasu, żeby macica wróciła do normalnych rozmiarów, a skóra wciągnęła, dlatego warto dać sobie kilka tygodni na odpoczynek i regenerację. O problemie z nadwagą po ciąży można mówić dopiero, gdy masa ciała zwiększy się o więcej niż 10-15 kg. Młode mamy, które dużo przytyły i nie karmią piersią, mogą zdecydować się na zastosowanie diety odchudzającej. Najlepiej robić to z głową i jeść regularnie, ale za to w niedużych ilościach. Jadłospis powinien składać się przede wszystkim z owoców i warzyw, ryby i chudego mięsa oraz chudego nabiału. Odchudzanie po porodzie może również wymagać pomocy dietetyka, a także dobrze dobrane ćwiczenia. Ćwiczyć warto także w ciąży, chociaż wcześniej należy skonsultować się z lekarzem.

SPORT TO ZDROWIE

Zachęcamy do czytania naszych artykułów.

KATEGORIE

ZNAJDŹ NAS NA

Copyrights © 2016 holdem.edu.pl