Źródła zdrowych tłuszczów w diecie

Źródła zdrowych tłuszczów w diecieOleje, na przykład oliwa z oliwek i olej rzepakowy, zawierają zdrowe tłuszcze nienasycone. Dostarczają przede wszystkim dużych ilości kwasów wielonienasyconych, głównie kwasu linolowego (omega-6). Ta substancja jest niezbędna do produkcji wielu hormonów, usprawnia pracę układu nerwowego, a także pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu. Niestety oleje roślinne nie są dobrym źródłem kwasu alfa-linolowego (omega-3). Pod wpływem kontaktu z powietrzem i światłem kwas alfa-linolowy tarci większość swoich właściwości w ciągu 12 godzin. Ryby takiej jak śledź, dorsz, łosoś, halibut, sardynki, czy makrela, stanowią bardzo bogate źródło kwasów omega-3. Doskonale chronią serce, obniżają poziom złego cholesterolu, korzystnie wpływają na mózg, zmniejszając ryzyko demencji. Wzmacniają działanie układu odpornościowego, więc chronią przed infekcjami, a także alergiami, chorobami z autoagresji oraz wzrostem komórek nowotworowych. Mogą pomóc w poprawieniu nastroju, ponieważ stymulują produkcję serotoniny.

SPORT TO ZDROWIE

Zachęcamy do czytania naszych artykułów.

KATEGORIE

ZNAJDŹ NAS NA

Copyrights © 2016 holdem.edu.pl